Hvis rørene ikke virker som det skal, løser vi problemet for deg på kortest mulig tid. Det samme gjelder om du vil oppgradere kjøkken eller baderom hjemme, kanskje i forbindelse med oppussing eller utbygging. Rask problemløsing og faglig utført rørleggerarbeid gir deg et trygt og komfortabelt hjem.
Er det noe som virker feil med rørsystemet eller VVS-produkter hjemme? Ta tak i det med en gang du oppdager det. Du er selv ansvarlig for VVS-anlegget i egen bolig, så her gjelder det å bruke gode fagfolk når noe skal fikses.
Pusse opp eller flytte rom? Montere vannstopper på kjøkken eller bad? Nye servanter og kraner? Utdatert varmtvannsbereder? Ring oss, så er det i orden på kort tid.
Her ser du noe av det vi ofte hjelper kundene våre med. Husk at den beste og raskeste hjelpen får du ved å ringe 02470 og snakke med oss.
Det er krav til vannstopper på nye installasjoner og i nye boliger. Vannstoppere registrerer lekkasjer og stanser vanntilførselen. Dette reduserer sjansen for lekkasjer og vannskader i svært høy grad. TEK10 og TEK17 er regler i henhold til byggeforskriftene som har som mål hindre vannskader i norske boliger. Lovverket tredde i kraft i 2010 og det er nå krav til vannstoppere ved nye installasjoner. I tillegg er det pålagt at nye boliger som er omfattet i regelverket må ha vannstopper.
Du har lov til å montere varmtvannsbereder selv. Her anbefaler vi derimot på det sterkeste at du tar kontakt med en autorisert og erfaren rørlegger. Slik vil du være sikker på at monteringene er gjort rett og sikrer en trygg og problemfri montering. Langsiktig er den trygge løsningen alltid best.
Tette rør skyldes oftest for lite vedlikehold i kombinasjon med dårlig bruk av rørene. Ofte oppstår tette rør på bakgrunn av mye fett og matrester som over tid lager en større sperre i rørene. Dersom du skulle oppleve dette, så vil trolig en spylebil med relevante spyletjenester være beste løsning. Dette er helt klart noe vi kan hjelpe deg med. Klikk her dersom du ønsker profesjonell bistand.
Vi lager relevant dokumentasjon til alle våre kunder etter jobben er utført. Denne dokumentasjonen kan du alltids finne på «Min side» hvor det vil ligge dokumentasjon for alle jobbene vi har utført i ditt hjem. Dersom du har spørsmål i forbindelse med dokumentasjonen eller opplever innloggingsproblemer så er det bare å kontakte oss på 2470 eller sende mail til post@boligrorleggeren.no.
Dersom du opplever problemer med varmtvannet, skyldes det som regel varmtvannsberederen. Her ville vi anbefalt å få ut en kompetent rørlegger som kan se om alt er som det skal. Når han kommer til bunns i problemet vil han kunne komme med anbefalinger til hvordan dette best kan løses. I noen tilfeller vil beste løsning være å erstatte varmtvannsberederen i sin helhet.